Tuesday, November 17, 2009

How Annoying

..aku pernah menjadi auditor gak..walaupon tak la lama mana..hanya lebey kurang 1 taun 4 bulan..dan di middle size audit firm je...aku tau perasaan auditor dan kerja2 audit itew...

..sekarang aku sudah menjadi client kepada auditor...dan selama dekat 4 taun ni sudah 4 kali aku menghadapi auditor...dan minggu2 berhadapan dengan mereka2 ini adalah minggu2 yang sangat annoying..sangat stress dan menguji tahap kesabaran...ketabahan..serta keintelekan( suka2 je wording ni)...

..minggu ini adalah minggu ke-2 dari 3 minggu auditor ada di sini untuk interim audit atau kata lainnnya auditor di pertengahan tahun...tahun depan bulan 1 akan datang lagik....woohoooo...selalunya start minggu ke-2 dan sampai balik akan start maksima punya annoying..& stress...ku tahu mereka hanya menjalankan kerja dan tugasan....tapi ada kalanya adat dan tatasusila pon kena dipertimbangkan..barulah balance dan rasa tekanan tu kureng sikit..aku pon pernah buat audit maa.....

..tengoklah keadaan sikit..waktu orang baru sampai cecah bontot kat kusi ko dah datang, komputer pon tak bukak lagik...waktu orang tengah lunch break...agak2 lah nak datang bertanya..dan paling best, waktu orang nak balik, sharp2 5.30pm ko datang..berduyun-duyun datang..dari pukul 8.30 pagi tadi tak nak tanya lak...dan itu belom diceritakan pertanyaan dan soklan2 nyer lagi...how annoying..anyway...this is part of my job....i have to do it..but dont blame me if i become so straight and serious....

No comments: