Monday, November 9, 2009

Budget 2010

...bajet tajuk nak citer pasai Bajet..alamak, entri ilmiah tuh...tajuk je,jgn risau....sebab hari Jumaat last week aku p seminar Budget 2010 di Vistana Kuantan..memang tetiap taun p..biasala..sebagai akauntan berjaya...huhuhu....tetiba je...

..paling best seminar nih...selain isi kandungannye yg padat and mampat( bajet boss terbaca blog aku,so kena tunjuk bagus sikit)....yalah,dapat jumpa kak kecik aka nurhaliza alias...senior waktu kat U...mmg tiap tahun dating kat sini padahal dua2 kerja kat kontan tuh....sabau jerla...sesi seminar disusuli dgn adegan chatting pada kertas...3 muka surat beb dengan 4 column hasil "nota" kami...ala..korang pon biasa buat benda nih time kelas dulu......

..gamba2 glemer kami aku belum cilok dari FB dia..nnti (heheh..macam ade org tunggu je nak tengok) aku upload kendian....teruja sangat dapat jumpa..alih2 kemera aku bateri kong...spoil the mood tul..antu klimaks...hahaha..

antara kandungan bajet aritu yg best sikit pasai : boleh claim broadband, self allowance increase RM1k..tu jer utk personal yg aku rasa melibatkan aku...bab tak best..RPGT...memang hampes..korang jual rumah..kena tax beb....untuk company lak yang best..macam takde jer..semua biasa2 jer, rate pon tak turun dah...SME ader la sikit yg best sikit kot...nnti ar tgk nota balik..nnti boss aku tanya nak gak la jawab something..karang taun depan tak dapat pergi dah..takley ar makan fish n chips lagik..heheh......

No comments: