Thursday, January 14, 2010

Tampalan& Kefobiaan

...semalam, selepas menikmati sarapan pagi di kantin, dalam pukul sembilan lebey, tiba2 ...makk, sakiittt gigi...wah terus menyerang tanpa amaran....sakit wohh...ish, camno nak buek keje ni...isk..isk..last2 aku pun p cakap kat boss aku nak keluar p klinik, sakit gigi..maybe aku MC...boss aku cakap ok,..apa2 hal sms jer nanti....

...cari2 klinik, jumpa satu dekat sangat ngan area rumah aku...cantik ar ni..dipendekkan cerita, dokte cakap ada lubang akt gigi last aku..sebab dia tumbuh senget dan belah atas pulak..memang tak sampai dek akal berus gigi nak bersihkan..itu yg leh berlubang kat belah tepi...dokto mencadangkan agar cabut je..aaa?? cabut?..aku yang rasa nak cabut lari time tu..heheh..fobia beb fobia....so, aku kata saya tak bersediala nak cabut gigi neh....dokte kata, kalau tak cabut, tampalan boleh buat, tapi bersifat sementara, bila2 masa leh lubang semula....aku kata, takpe, sementara ni tampal jer dulu...last2 dokte setuju...wah lega den.....

..pas cabut, amik MC, terus hilang sakit...balik rumah..titon la jap...huhuhu....

..aku memang fobia cabut gigi neh...pernah alami satu pengalaman pahit cabut gigi...sakit giler...darah bersembur2...abis tudung aku..pakai lak kaler putih..aku lak tak nampak sebab darah tu kat bawah dagu area leher..blind spot...yang si nurse tu takla nak inform aku pasal keadaan aku yang mengerikan kala itu....time tu, aku balik rumah naik bas lak...ntah camne lah orang tengok aku...aku pun tak perasan...kali tuh siap jahit lagi gusi. macam operation kecik...isk..fobia..fobia.....

..hari ni boss tanya ok tak..aku cakap dah ok dah...hehehe..kalau ok, dia nak belanja makan arini..aku kata ok jer...dah tampal...hehehe...

..camne ek nak mencegah gigi sakit lagi nih...nak cuba pakai listerine lak arr..so tempat2 yang tersorok dapat dibersihkan dengan lebih gigih....

2 comments:

kuizikel said...

haha samalah cam aku, gila besar lubang yg ujung tu, doktor ckp dah takleh diselamatkan lagi. dia bagi ubat, soh datang lagi bila dah tak sakit utk cabut.. pastu laki aku gi kedai sense(kedai herba cina), ada 1 ubat kecik kaler itam, letak kat lubang tu... so makanan tak masuk & tak sakit lagi..hooho.. tp kdg2 ada ngilu gak..

skang pakai ubat gigi sensodyne.. katanye bleh ilangkan ngilu.. harap2lah...

sakit gigila rasa seksa kan?

izzah said...

..yeke..wah ada alternatif lain la ni..pi kedai sensei ek..kalau sakit laie lehla aku pi carik lak..

..sensodyne..haah nampak iklan cam bagus jer..hehehe

..memang, sakit gigi terus takleh nak buat kerja lain,..berdenyut tu yang tak tahan tuh...