Thursday, January 7, 2010

Opening&Closing

.....wahh..sudah hari ke-7 tahun 2010 baru dapat hapdet blog...huhuhu..well atas sebab closing year end yang begitu dahsyat dan memerlukan tahap fokus peringkat lapan...aku pasrah..hahaha...

..tengah keharuan,kebuntuan,kepanikan,kecelaruan,kebangangan komputer ketika menyiapkan report2 akhir tahun semalam..aku menerima panggilan tipon..cik dipanggil menjalani sesi temuduga bla bla bla...alaweh...timing tu baikkk jer..hehehe...ini untuk jawatan yang aku saja2 test cuba apply di jobstreet aritu...erm....oklah..pergi je..aku tidak mengharap sangat pun...boleh test market kata orang...kalu dapat? sebab aku agak teret gak goreng time interbiyu ni..nampak cam baguih...kalau dapat kita istikharah la kott....

..semalam..menyiapkan closing sampai pukul 9 malam adalah julung-julung kali sebenarnya..yerlah selalu balik kerja pukul 6 petang..bila dah pukul 9, macam gabra dan terlebih teruja pulak..sampai termimpi malam tadi yang duduk menghadap komputer lagi dan boss bagi arahan macam2..termasuk cara2 memotong daging..whatt? macam kerja pembantu dapur pulak...pelik2...bangun pagi tadi....teringat yang aku salah debit satu transaksi semalam..waduh...terkeluar dari mulut aku...saya salah debit la semalam neh..en omar said:what?...hehehe..mengigau ke apa bini aku neh....

..anyway, sampai hari ini masih tidak boleh setel lagi transaksi semalam..kena tunggu orang US bangun tido bukak balik sistem 2009 kejap untuk aku masukkan benda2 yang tersalah semalam..inilah kejadahnya bila buat kerja tak cek betul2....yerla mata aku dah berpinar2 semalam...Dr ke Cr dah tertukar....dan lebih tensi bila punat off on system pada mereka yg di US yang ketika ini sedang enak diulit mimpi lagi ku rasa......waaa......

..pengalaman menarik unuk pembukaan tahun ini...azam tahun ini untuk lebey banyak memasak di rumah belum terlaksana..masih memasak di kedai...eh tak tak..masih meminta abang dan kakak di kedai tolong masakkan..pastu bayar jer...heheh..itu lebey ekonomi masa&tenaga..bukan ekonomi duit....

azam untuk bertukar kerja menunjukkan tahap positip nampaknya..huhuhu.......nak tukar ke tak ni..tak tau..tak tau..boss ..naikkan gaji wa dua ribu lagi..gerenti wa tak cabut untuk 2 tahun maxima..hahaha...macam penting je kau ni,ada aku kisah...kata boss aku..

No comments: