Friday, January 8, 2010

Email Pun Ada Nada

...minggu ni minggu yang agak stress di alam pekerjaan bagi aku yang menjalani hidup kurang-stress ini...macam-macam permasalahan timbul..benda-benda kecik diperbesarkan...miscommunication lah...boss demanding lah...berlaku dengan begitu ekstrem minggu neh...

..harini timbul lagi..malas nak cerita details..just aku nak cerita yang kadang2 email formal pun boleh buat kita marah, frust dan geram...macam boleh baca nada dalam email tuh...walau seformal mungkin email itu dikarang....ada nada sinis, nada marah..semua boleh dikesan, nak-nak kalau kita tau orang yang hantar tu guane peelnya...niat asal kita adalah baik OK...kita dah mengaku kesalahan dah pon,...biasalah buat salah, kena ngaku...bukan hari2 aku buat salah,...aku insan biasa...huhuhu....tapi kalau salah itu datang dari pihak sebelah sini(read:Malaysia)...wahh..macam berapi2 email datang, tak cukup dengan itu, telepon pulak...cer( read:cuba) kalau pihak dia buat salah( read:Singapore)..elok2 adik maniss cakap...geram2.....adakah ini ada kaitan dengan sikap kiasu yang diperkatakan?.....

..anyway...geram punya pasal..aku rasa aku dah buat statement agak kurang asam dengan boss aku..hahaha...so selain aku yang sebal dan sengal arini..aku telah menyengalkan boss aku juga...

..alam pekerjaan ginilah yer..makan gaji lak tu..kuli batak lagi..gini arr...semua harus ditelan umpama sedap rasanya...

1 comment:

Anonymous said...

"Experience is the name every one gives to their mistakes." ~Oscar Wilde~ ;-P