Monday, January 11, 2010

Overhaul

mari kita salahkan hari isnin lagi untuk monday blues walaupun hari sudah petang....hehehe..walaupun isnin tidak bersalah sama sekali tetapi ia totap dipersalahkan dek kerna start keje hari senin....

..semalam, ari ahad yang biasa sahaja,...hajat untuk housekeeping gotong royong dengan en omar tidak terlaksana..hanya en.omar buat housekeeping,seperti biasa..aku hanya masak nasik lemak..hahaha..suka suki aku jer makan nasik lemak waktu tengahari...

..tengok AJL malam tadi...bagi aku yang buta seni ni, OK jer semua sebab best jer telinga aku dengar...tapi aku memang minat bila Faizal Tahir perform...sebab apa ek? sebab dia buat persembahan dengan beria sekali,over gitew..memang aku suka sangat tengok...kiranya ternanti-nanti ar persembahan pakcik tu...hehehe..AJL bila ntah yang dia nyanyi sambil potong rambut tuh..memang ade kelashh....giler teret....oklah kali ni dapat gak nombot 3...hehehe...tak sia2 aku sms banyak2 dalam hati semalam...

..bercerita pasal kerja...isu minggu lepas masih tidak settle rupanya..last2 kena buat reverse balik apa aku dah buat..lantak pi lah..aku nak buat betul diaorang tak nak..biarkan..biarkan....

..sekarang ni minggu ke-2 shutdown/turnaround..apekah itu? ..bagi kilang2 yang menggunakan mesin2..perlukan maintenance, yerla guna bagai setahun, kenalah overhaul apa yang patut...shutdown kali ini dijangka 3 minggu..sebab mesin yang digunakan adalah gedabak2 besarnya..ada yang sebesar bangunan 4 tingkat...so ramai lah sikit manusia kat kilang yang aman sentosa senyap sonyi ni...aderlah sikit hiruk pikuk....dek sore2 sumbang kontraktor2 yang diambil untuk buat kerja2 pembersihan, peng overhaulan etc..boleh gakla cuci mata tengok muka hensem/ cute sikit..hahahah..en omar mesti jeling kalau cakap ni depan dia...dia takut sangat orang ngorat aku....macamlah wife dia ni segak sangat orang nak pandang..isk..isk....

...cerita pesal overhaul ni...sebagaimana mesin, orang pon ade sessi overhaul gak...kalau orang islam puasa adalah salah satu cara overhaul, selain itu sesi muhasabah dan taubat....untuk refresh diri menjadi manusia yang lebih baik...yang menepati tujuan dia diwujudkan atas muka bumi ini...

1 comment:

kuizikel said...

ohohoho mesin tinggi 4 tingkat?