Wednesday, December 9, 2009

Blog itu Sesuatu yang Individual

...semenjak dua menjak ni dok blog hopping( hobi baru neh)...macam2 blog aku dah jumpa..masing2 punya cara ekspresi tersendiri..dan ada juga yang dok tiru posting orang...ish..ish..yang ni sadis la..

..aku suka baca blog yang tersendiri, yakni ade originaliti, cara penulisan yang ade mesej, kelakar dan informatif...dan blog2 yang aku suka ni ada yang aku link dan ada yang tak...just add as favourite..tapi akan aku lawat setiap hari...dan ada blog2 yang dulunya aku suka, sekarang tidak lagi(kena hapdet link ni)...so aku berenti melawat..

..apa yang aku nak cerita kat sini bukanlah pasai blog yang aku suka..tapi tabiat orang yang suka cari pasal..aikk macam tetiba...tabiat orang yang tak boleh tengok orang lain senang, tabiat nak kutuk orang lain semahunya...setau aku yang tak berapa nak tau ni, blog ni adelah personal punya benda, yakni, SUKA HATI lah nak tulis apa..kalau orang lain tak suka baca, janganlah baca..semudah itu..tak perlu nak hantar komen merapu-rapu pi kutuk si penulis lak..kalau membina atau membetulkan fakta salah takpela..ini mengutuk apa yang orang tu tulis or ajar lak..you should write like this,like that..eh..eh...apa ni?..ada juga yang siap kutuk...ko ni berlagak ar, orang lain lagi hebatlah..apa benda ko tulis ni haa...hello..blog nikan macam diari cuma ianya open to public...selalunya blogger2 yang dapat komen2 tak insuran ni ialah blogger2 glemer dan banyak pembaca....kesian jer bila baca diaorang kena komen camtu...hek eleh..takde keje ke ape ni...orang tu bukan tulis blog untuk infotainmen ko....dan ko tak bayar dia pun..maybe dia dapat nuffnang punya payment..tapi itu sampingan....

..kesimpulannya..kalau ko tak suka blog or post tu, jangan bacalah..buat apa nak letak komen menghiris perasaan si penulis tu..buat dosa je sakitkan hati orang tau....blog tukan sesuatu yang individual..pendapat penulis semata-mata..bukan mewakili mana2 kumpulan etc...

Pesanan Sayang: Setakat ni semua pengkomen untuk blog aku bagus2 belaka..teruskan komenan anda....:P ihik..ihik...

3 comments:

Syuhada Kamal said...

betul!betul!betul!.. hehe

cheryna zamrinor said...

memang selalunya macam tuh. tapi selalunya org nieh suka bersaing. bila bersaing, rasa hebat. bila menang rasa lagi hebat.

apa kita buat, bila bersaing macam tu lah jadinya.

tp kalau buat sebab minat, lantaklah apa jadi pon kita buat tak endah org.

nywayz izzah...thanks sebab visit blog sha ye!!!

izzah said...

kak ja: hehehe

sha: no prob..sangat suka baca blog sha..dah jadi pembaca setia nih..keep on writing kay.:D