Monday, December 28, 2009

Under Consideration?

...akhir-akhir tahun ni opis senyap sunyi dek kerna orang menghabiskan baki cuti-cuti mereka..sepiss.....melangut jauh pun tak sedar...rasa macam di tempat lain jer...blink blink..eh2 kat opis aku ni rupanya,...hahahaha...

..aritu aku saja suka-suka tekan apply untuk satu job di jobstreet..area sini gakla...tengok2 dah under consideration and sudah di view 8 times..tiba2 rasa cam gabra lak..eh eh kalau panggil interview macam mana....biasala aku..gabra belum kena masanya...ntah hapa-hapa...

..masa aku apply tu memang saja2 je sebab aku sedar sapalah aku untuk apply jawatan itu..dan di sebuah syarikat gah seperti itu..tapi leh kerana macam ada rasa nak test cuba uji..aku pon terai gakla...walaupon takla dipanggil pon interview lagi..resume yang dah dilihat sebanyak 8 kali pon sudah cukup buat aku terberangan macam mana nak jawab kalau orang tu tanya tu..tanya ni...huhuhuhu

..pehtu tiba2 berangan lak lebih2 kalau dapat kerja tu macam mana...dilema gakla..sebab rasa insecure nak tinggalkan comfort zone di sini,..memang dah rasa comfort abis dah....aku selalu tanya kat orang yang berenti or baru masuk kerja sini..macam mana diaorg boleh hilangkan rasa insecure..and amik risk tukar kerja tuh...betul..risky sangat...

....takut nak ambil risiko..yerla kalau tak best camno..kalau gaji banyak tapi bos tahap menyampah tepu punya camno..colleagues lak hampagas camne..banyakla nak fikir...TAPI kan, kalau kita fikir positif lak..kalau kita tak cuba mana kita tau kan..risiko perlu diambil kalau nak maju ke depan....eh eh berangan lebey lak...macamlah dah dapat kerja baru...

..sebenarnya aku bukannya nak sangat kerja yang aku test mintak ni..hatiku lebih kepada kerja yang sudah aku pohon dan sudah diinterbiyu bulan 4 2008 aritu....sebuah kilang baru, alih2 pas aku interbiu diaorang pending lak bahagian admin post...sampai lani...sekarang dah recrut semula...tunggu je ni panggil 2nd interview* harapan harapan mesti tinggi...yang ini, aku teruja sangat nak join..nak jadi pioneer staff..boleh buli budak baru masuk nnti..hahaha..awal2 lagi niat dah jahattt....

No comments: