Monday, October 12, 2009

Kenapa Saya Suka Opis Saya

hahaha...entri kali ni nak cerita pasal kenapa saya suka opis saya.....macam poyo karangan darjah 3...SKST(sape tau sekolah ni kira dia sangat bagus,..ahha)...

aku adalah seorang yang sangat nekad kiranya...kalau aku dah tak suka and dah takbleh tahan..aku akan pergi sewenang-wenangnya...contoh: 1st job aku hanya bertahan selama sebulan setengah..setengah itupon pon sebab ade notis periyed...kalau tak sebulan jer..kira rekod ar utk company tu..alasan berenti..nak sambung belajar( piiidahhhhh...muka aku nak sambung belajau..huhu)...sebab sebenar: tak bleh kerja ngan bos yang macam scnnbftyrregg(ini bukan mencarut..ini bahasa mesir purba)...wahh...pasal line tak kena pada tempat kena bambu satu opis dengar,muka tebal toksah cerita tapi nasib baik kengkawan opis adalah sangat paham...ok2, bukan aku tak bleh ikut arahan, tapi cara kena betul..kalau cakap dengan penuh kasih sayang, satu lori paperwork aku akan buat( lebih2)....ini main tengking, marah tak tentu hala..dan paling pahit..depan semua orang.....

..2nd job..sangat seronott..tapi gaji amat cipot..padanlah dengan kerja yang tak perlu overtime hari2..kalau takde kerja boleh buat kerja sendiri( ie:main game)..jangan tiru aksi ini ya....sebab itu aku pon bertukar kerja yang ke-3..

.3rd job kekal sampai sekarang..dah 3 taun setengah tu..kira lama arr...ok, aku nak cerita pasal kenapa aku suka kerja kat sini..nanti mungkin ade entri pasal apa aku menyampah..haha..well, aku insan biasa,..ade emosi..chewahh...

salah satu darinya..sebab keje kat sini takyah nak dressing2 lebih2..jangan selekeh sudahlah,itu point penting...so aku tak perlu fikir nak buat baju cantik2 or pakai ofis wear ke hapa..kalau nak pakai its ok..just orang tak kisah sangat pasal pemakaian ni...mostly yang lelaki pakai T jer pergi kerja..sebab ade jaket/uniform..yang ladies ..pakai arr apepon jangan menjolok mata sudah...so kadang2(selalunya)..aku tak gosok baju pon p opis..just make sure tak ketara kedutannya nyer pon, pakai bedak and secalit lipstik untuk nampak seri sikit and then trus p opis..tak perlu bergaya2 fesyen2 tudung pon....

..maybe kat sini sebab mostly lelaki..pompuan pun hanya 8% ajer..so takde budaya fesyen kat sini, and then, lunch pon di kantin, sebab kawasan industri nun jauh di hujung bandar..so tak perlu keluar lunch jalan ayu2 pergi restoren di mall or warung2..heheh...

..so bagi aku yang tak reti berfesyen ni..ermm..sangatlah bahagia rasanya..tak perlu nak fikir pakai apa esok nak matching dengan apa, kasut mana handbag mana...pagi2 bangun tidur baru capai baju and tudung yang sesuai(erm..walaupon tudung biasa, kaler kenalah juga kena dek non...)...takkan nak hentam hijau ngan merah kot..

..kadang2 bila ade visitor ie bankers from KL..especially pompuan..aku nampak ade pandangan agak pelik gak lar tengok aku n other opismate..punya dressing..yer ar minah tu datang bergaya..yang sambut sempoi ajer...aku tak heran..yang penting masa meeting kita tunjukkan sape diri kita...well, dont judge the book by its cover neh..

No comments: