Friday, October 9, 2009

...filing buat aku demam...

..tadi pas buat filing sikit2...aku rasa nak tulis pasal ni..benda yang paling tak suka buat..bagi aku..filing arr..ya Allah.tak suka betul..snggup aku siapkan 10 report(yeke...) dari buat filing...walaupun sebenarnya ini tabiat buruk yang perlu diubah...tapi kalau dah tepu dalam diri..susahnyer..nak buat...

..walaupon aku tau betapa pentingnye filing ni..yerla time nak cepat, pastu nak refer balik supporting/docs yg dulu2..alih2 tak jumpa sebab ade dalam timbunan ketas2 yang tak filing..pastu kena belek satu2 baru jumpa, waduh2 masa ni bukan main nyesal dan betekad dan dan tu juge nak jadi seorang penfiling yang terbaik..hahahhah....

..tp bila dah setel tekad tadi pon hilang..masih duduk bersenang lenang letak docs kat tepi pas siap keje..sambung keje lain..letak tepi lagi..ish..ish..

walaupon dah kena sound indirect dengan bos betapa pentingnye file management etc..aku buat2 tak sedar2 diri lagi..masih dalam keadaan eh tak salah arr tak filing...mesti boss aku bengang kalau carik docs kat tempat aku pasti tidak berjumpa..hahah..hanya aku jer tau kat ner..memang cari nahas...

..kadang2 rasa nak sekeh diri sendiri( yeke.....)...sebab tabiat buruk yang menyusahkan diri sendiri ini dan orang lain ni...fikir2 kalau time emergency..konon2 demam seminggu..camne orang nak tolong backup aku kalau carik tak jumpe..(hahah..mmg dah terjadik pon).....

..selalu berangan ada assistant yang tolong buat filing aku cam boss besar..hehehe....

...department aku ade 4 orang jer..3 orang lain(termasuk boss)...aderlah orang yang sangat rajin buat filing..ade yg siap buat nama file tu cantik2 type guna computer jenis Times New Roman berskala 16..atas ketas warna warni...wahh...tak tercapai dek kudrat aku nihh...heheh...file name aku just tulis tangan dengan size yang tidak standard langsung.....

..aduhla...pernah dulu mase prektikal...kena tolong buat filing name...atas ketas warna warni arr...rasa nak membunuh pon ade masa tu..pakkal jer tengah prektikal.....huhuhuh....

..aku harap aku boleh tuko tabiat ni sikit demi sikit..utk kebaikan diri sendirik gak ni...ceh azam tak ingat..:P

No comments: