Friday, February 12, 2010

its so tipikal...melabel orang itu bukankah tidak elok?

..hari ni makan free lagi...wahh asyik makan free aje sekarang ni...alhamdulillah murah rezeki....

..harini seorang supplier membelanja sebab dapat cheque..dia nak belanja rakan sekerja aku..so, atas dasar teamwork yang padu eceh..eceh...kawan aku membawak aku sekali seiringan pi makan...huhuu...ini salah satu untungnya menjadi orang finance....=)

..apa yang nak dihighlight kat sini bukannya kisah makan free ini ..itu mukaddimahnya sahaja..aku nak tulis pasal isu...kerana nila setitik rosak susu sebelanga..aikk macam tiba2...

..dek kerna supplier ini ramah tamah orangnya...macam2 cerita la keluar...aku macam biasa lah...menjadi orang yang lahir pada bulan Aug..lambat warm-up kepada stranger..aku hanya lebih banyak senyum dan mengangguk sahaja...cerita punya cerita..last2 sampai ke topik seorang lagi supplier yang dikenali mempunyai affair dengan mak janda pada satu masa dahulu sehingga kawin...tup2 terus kakak ni(supplier itu), melabel dengan ayat..biasa mak janda ni, suka kacau laki orang...mak janda ni gatal..bla..nla, mak janda ni nak duit jer..bla..bla...entah kenapa..aku rasa label itu tidak seharusnya diberikan..bukan title janda itu yang menjadi masalah..tetapi attitude perempuan/orang itu sendiri...so kalau sikap tak elok, tak kisahla dia dara ke, isteri orang ke, janda ke...tetap mempunyai perangai tak elok.....

..bila dia bebel2 lagi...tiba2 terkeluar dari mulut aku..tak baik kak cakap camtu...bukan semua janda macam tu...certain2 sahaja....terus akak tu explain yang dia cakap based on experience ayah dia pernah ditipu janda sehingga puluhan ribu ringgit...erm alahai..kerana seorang dua janda berperangai begitu terus semua dilabel...bukankah ini dikatakan kerana nila setitik rosak susu sebelanga...tidak adilkan?its so tipikal....

1 comment:

Anonymous said...

yup..agreed with u...unfair to label someone when she didn't know the true story...

everybody has its own destiny...