Tuesday, September 29, 2009

mistik..bahagian 2

salam sejahtera...bersambung semula kita ke rancangan..misteri nusantara( ..sila guna nada Zainal Arifin Ismail)..huhuh...sajer jerr...

...mula2 bila dengar kata tok moh tu, aku n en.omar rilek jer...ade org dengki?cam tak cayer jer...apelah yg nak didengkikan(wahh..bangga cikgu BM aku)...so kitaorg just angguk2 jer arr..caya tak caya jer..dalam hati kata..stended(read:standard) tok moh arr cakap camtu...asal sakit jer ade org buat/hantar barang

..tp dia kata sabtu ni datang balik arr( Syawal ke-7)..so kitaorg kira2..okeylah no hal lah...alang2 dah start bior sampai setel

..pejam celik...sabtu pon tibe..kira aku n en.omar pon pergi arr...batuk n gatal2 tiada kurang..telinga pon still bernanah lagi( dasat kan..bernanah telinger sampai)...

..straight to the point...4wD aka kelise meredah hutan kelapa sawit lagi..kali ni kira cam tkla cuak sangat..macam dah biasa jer lagaknyer..huhu..destinasi tiba..tok moh tak boleh ubat lak..ade org meninggal..(adik ipar dia)...bla bla bla...tiba2 suruh kitaorg datang semula petang tu waktu maghrib..waktu tu dh pukul 4 dah...macam dekat sebelah rumah jer dia suruh2 datang balik 2 jam lagi...pergi balik dah sejam..nk meredah hutan agi...tp malas nak argue&disebabkan dia cakap pasni tk yah datang dah...nk p mandi kat perigi kat dalam kebon dia...huhuh..okey,no sweat..kitaorg setujukan ajerla.....

..pukul 6.45 ptg..kami tiba semula ke tempat kejadian....menghala pulak ke kebun tmpat dia berubat...tup2..tak yah mandi lak..dia jampi air utk mandi kat umah n then suruh datang balik kendian( pulak dah..tadi kata ni dah last)..sebb katanya dia nampak dalam perut aku ade cam batu hitam ukuran kelingking yg org hantar kat aku..selagi tk buang selagi tu aku nyer batuk+gatal+nanah segala tak baik n tak boleh ngandung (kalau ngandung pun sekejap je,..nnti gugur)..cuak tul..siap dia tunjuk batu yg dimuntahkan oleh pesakit sebelum ni....ermmm....nak caya tak ni...katanya nanti datang minum air akar kayu...dalam hati aku..ok jer kot..tapi ade pulak syarat2 nyer..........

..cite sambung bahagian ke-3;)

2 comments:

kuizikel said...

semakin mistik............... sambung cepat2... tak sabo nak abiskan citer..hoho

izzah said...

..cite panjang lagi ni kui...