Tuesday, July 12, 2011

Tenang itu Nikmat

..kadang-kadang kita rasa cepat atau sentiasa memaafkan orang tu dan maafkan lagi bila orang tu ulang kesalahan tu macam tindakan yang bodoh...ialah macam kita ni boleh dipijak-pijak sesuka hati...kita akan rasa orang tu bodoh2kan kita dan tak hormat kita...

..kita selalu nampak orang yang macam ni..dalam drama atau dalam realiti...kadang-kadang rasa tak faham...

..tapi sekarang aku rasa aku faham...orang yang macam ini ada rasa tenang dalam jiwa yang tak semua orang dapat..aku rasa, rasa tenang ini dia dapat selaras dengan iman dia..beriman dengan qada dan qadar...maybe dia pun tak expect benda ni...maybe dia ada rasa marah tu, tapi sekejap jer, pastu dia rasa rilek jer, rasa tenang datang dan dia pun memaafkan seperti tiada apa yang berlaku..

..sebab tu kita tengok orang kaki pendengki ni tak tenang..tak tenang tengok orang lain senang...benda2 kecik nak diperbesarkan..padahal kita tengok apalah sangat...semakin kita rasa cepat tak puas hati tu, semakin kita jauh dari rasa tenang...

..tenang ni satu nikmat Allah..yang amat berharga..tak semua orang dapat..kalau yang tak tahu betapa nikmatnya tu, maybe kena check balik kenapa dia susah nak rasa tenang tu...

..dan aku rasa aku telah dapat jawapan kepada salah satu persoalan hidup aku...benda ni aku terfikir masa tengok cerita AKUMASIHDARA di ASTROCITRA..huhuhuhu...

No comments: